HTML

Friss topikok

  • Éva Kálmánné Ligeti: András! Örülök, hogy így érzed :) Köszönöm :) leka Ligeti Éva (2016.11.24. 22:54) Magna Cum Laude , Szinezd újra, Keverd újra
  • miuska: Újra itt, és biztatlak a további alkotásokra. Gratulálok, nagyon tetszik. Üdv. Vajk. (2010.08.12. 08:28) PA DÖ DÖ- Szabó János
  • miuska: Nagyon tetszik kedves Helena, mint minden versed és dalszöveged. További szép dalszövegeket várunk! (2010.08.12. 08:24) Roy-Ádám: Trambulin
  • anyuci41: Sok sikert Enikő!:) (2010.08.11. 12:40) Elég volt!
  • ilike46: Nagyon köszönöm a kedves észrevételeiteket. Szeretettel: Helena (2010.08.07. 17:49) Tóth Gabi: Elég volt....

Legfrissebb hozzászólások

Címkék

a (26) ádám (5) álarc (6) álom (4) általános (7) angyal (3) átirat (6) attila (3) az (27) band (5) batsányi (3) batthyány (5) bemutatása (3) bgf (4) bkgsz (3) bohóc (3) boszorkány (3) budapest (6) buli (6) cum (21) dalszöveg (13) debrecen (3) diák (4) disco (12) disco in my head (18) (3) dunakanyar (3) elég (17) eleg volt (25) élet (4) életem (15) emlék (5) emlékek (3) én (35) eniskolam (182) én életem (8) erik (8) és (8) farsang (44) farsangi (9) főiskola (5) gabi (10) gimi (5) gimnázium (5) gyerekek (3) hangulat (3) head (8) in (7) iskola (29) iskolám (21) istván (3) jános (20) jelmez (18) jelmezem (4) (3) józsef (3) kecskeméti (3) királylány (4) külker (6) laude (20) legjobb (6) magna (24) meg (4) mese (6) my (7) nem (5) nyár (3) padödö (9) pályázat (3) pa dö dő (4) pa dö dö (5) roy (7) simon (3) sport (4) suli (9) sumo (7) szabó (17) szabo janos (29) szakközépiskola (3) székesfehérvár (3) szentes (3) szerelem (8) szinezd (3) színezd (26) szinezd ujra (50) szöveg (15) tanár (4) tánc (3) történet (3) tóth (8) trambulin (14) tündér (5) tuti (3) új (3) újra (35) vers (7) volt (17) zene (11) Címkefelhő

„Az az igazi tanítás, ami megérinti az életet!” (kínai szólás)

én-életem 2009.11.09. 21:28

„Az iskola dolga, hogy megtaníttassa velünk, hogyan kell tanulni, hogy felkeltse a tudás iránti étvágyunkat, hogy megtanítson bennünket a jól végzett munka örömére és az alkotás izgalmára, hogy megtanítsa szeretni, amit csinálunk, és hogy segítsen megtalálni azt, amit szeretünk csinálni.”
Szent-Györgyi Albert

Budapest belvárosában működik egy iskola, amely a 2009-2010-es tanévben már a 155. születésnapját ünnepeli. Ennek a Gimnáziumnak egykor én is része voltam, s alma
materként ő is része lett az életemnek.

Az Eötvös József Gimnázium Budapest egyik jó hírű gimnáziuma, mely a főváros V. kerületében, a Reáltanoda utcában található. Az iskola (és jogelődei) Budapest legrégebbi nem felekezeti iskolája, a főváros első reáliskolája (reáltanodája), valamint az ország első magyar tannyelvű főreáliskolája „címet” tudhatja magáénak. 2008-ban elnyerte az Oktatási és Kulturális Minisztérium által adományozott \"Tehetséggondozó iskola\" címet.

Itt töltöttem egykor nagyon, nagyon régen a diákéveimet, negyven éve múlt éppen, hogy érettségiztem, de az ott töltött évek a mai napig életem legszebb 4 éveként tűnnek fel az emlékezetemben.

Tanáraimra máig szeretettel gondolok, Kiss Istvánra (magyar francia) – akinek a kezdeményezésére már 1958-ban megépült Balatonfenyvesen a „vízitelep”, mely immáron nyaranta 600 diáknak ad lehetőséget a vízi és egyéb sportok gyakorlására.
Az ő biztatására tanultam tovább a francia nyelvet, aminek a használata eddigi életemben nagyon sok lehetőség kiaknázására tett alkalmassá.

Egyik kedvenc tanárom Jobbágy Károly kétszeres József Attila-díjas költő műfordító volt, ő megszerettette velem a – sokak által akkoriban utált – orosz nyelvet, Korhecz Imre matematikus matek óráin pedig még az amúgy száraz matematika tanagyag is varázslattá változott.

Varga Laci bácsi - mindannyiunk kedvence – testnevelő órái valóban nevelték, erősítették a testünket is, az iskola két tornateremben, az udvaron, a kondicionáló teremben, a \"dühöngőben\" és a margitszigeti Sportuszodában ma is eredményes sportélet zajlik, nagyon sok neves sportoló került ki a gimnáziumból.

De ők csak kiragadott példák, az iskolának azóta is kiváló pedagógusai voltak vannak ma is és rengeteg híressé vált Eötvös diák került ki az iskola padjaiból, rájuk méltán lehetnek büszkék a ma itt tanuló diákok is.

Aki ezeket a sorokat olvassa, ne gondolja, hogy én stréber, iskolamániás diák voltam, a mostani diákok is tapasztalhatják, hogy az iskola szellemi hitvallása ma is Anatole France bölcsességét követi: „A tudást csak akkor tudjuk megemészteni, ha jó étvággyal habzsoltuk”.

Nekünk pedig jó volt étvágyunk volt, hála iskolánknak és tanárainknak.

Kiváló közösségek kovácsolódtak akkor és jönnek létre manapság is az iskola falai között, sőt már azon kívül is. A régi diákok ma is tartják a kapcsolatot az internet közösségi oldalain (iwiw, facebook) keresztül. De ami ennél is fontosabb a régi barátságok a mai napig tartanak, tekintet nélkül arra, hogy az egykori diák milyen karriert futott be, legyen az egyikük egyszerű háziasszony, egyetemi docens, újságíró, színész, vagy politikus.

Én nagyon-nagyon szerettem „Eötvös-diák” lenni, ma is büszke vagyok arra, hogy az lehettem, tudást, szép éveket, sok barátot kaptam az iskolától.

Vallom én is hogy „Az az igazi tanítás, ami megérinti az életet!” (kínai szólás)

Fiatalok, akik lassan dönteni fogtok az iskolaválasztásról, ha elolvastátok ezt a kis irományomat és úgy érzitek, hogy valahol megérintett benneteket, bízzatok bennem, tiszta szívvel ajánlom nektek, hogy válasszátok az „Eötvös”-t, nem fogtok csalódni benne.

Amennyiben érdeklődtök iskola után, a honlapján: http://www.ejg.hu sok információt találhattok még.

Köszönöm a türelmeteket. 

A bejegyzés trackback címe:

https://en-eletem-verseny.blog.hu/api/trackback/id/tr621513889

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nekem nagyon tetszik! :))
Figyelemfelkeltő nagyon! :-)
Gratulálok hozzá!
Mint államvizsga előtt álló andragógus, kívánom minden diáknak és felnőtt tanulónak, hogy úgy élje meg és emlékezzen vissza az iskolában és a tanáraival eltöltött évekre, mint a fent olvasható írás szerzője!
Gratulálok, nekem elnyerte tetszésem!:-)
szerintem csillagos ötös! GRATULÁLOK!
Türelem az tényleg kellett hozzá, hogy elolvassam, mert a többihez képest ez egy kicsit hosszú, de abszolúte megérte rászánni az időt!
Eötvös-diák voltam én is, jó volt olvasni a remek írást. Iskolánk olyan útravalóval látott el bennünket, hogy mindenki megállta a helyét az "életben"
Gratulálok!Nagyon szép és jó írás.Lelket melengető.Egy életre elkíséri az embereket.Gratulálok ez egy hatalmas 5-öst érdemel!
vannak itt azért jobb írások is
Juditka te az etikát hírből sem ismered...
Való igaz " Az iskola az élet tanítómestere".Remek!!! Osztályzat:5
Hát egyszóval egy gyenge írás,egy fekete pontot adnék,mert üres és nem mond semmit se.
@dinóka:

Micsoda volt pocsék? Az ebéd a menzán?
Ízlések és pofonok különbözőek...:)
Suli után ha eltelik pár év,rájönnek emberkék mennyire fontos volt az iskola.Az ott eltöltött évek,barátok, tanárok stb.Nos szerintem csillagos ÖTÖS.
Kedves ferenc57
Köszönöm a kritikát, megpróbálok tanulni belőle.
Remélem sikerülni fog.

Édenné Széll Judit
Elnézés, helyesbítek: feri57
Felidézte bennem az iskolai éveket, szép írás, 5-ös.
Az élet, az igazi tanítómester!Magyar szólás is van!
Repült az 5-ös, mert megérdemled. :)
Olyan semmitmondó az egész sztori.Egy fos.:)
Kedves tunderke35

Köszönöm, hogy szakítottál időt arra, hogy megtiszteld figyelmeddel az írásomat és külön köszönöm, hogy véleményt is alkottál róla.

Judit
A sok lepontozó ellenére is csak ötöst adhatok!5!!!!
Szerintem aki lefikázza a másik írását, csak azért teszi, mert ő is érdekelt a versenyben. Kíváncsi lennék az ő pályázatára.
Kíváló külalak, fogalmazás és tartalom! Gratulálok!:-)
Sok-sok 5*-ös érte!:-)
hajnalba 2009.11.13. 20:33:46
A sok lepontozó ellenére is csak ötöst adhatok!5!!!!

Milyen lepontozásról beszélsz???
Akkor nem neki lenne a legjobb átlaga.Ez a verseny nem arról kelljene szóljon,hogy csődítsünk ide egy egész fórumot.(vebnyeremény)
"Szavazok mindenkire,légyszi nekem is nyomjatok 5-öst!"

Remélem kizárnak!!!
SZép irás.én is neveztem,de be kell valanom a tied jobb
tunderke35

Sajnos nem értem miről beszélsz.

Az értettem, amikor az írtad a pályázatomra, hogy ".Egy fos.:)", ez elég egyértelmű volt, kifejezted a magad módján a nemtetszésedet. Ennek ellenére örülök, hogy legalább elolvastad, ám ha olvasás nélkül írtad ezt, az már Téged minősít.

A webnyeremény fórumról pedig, miután azt is olvasgatod, de ott sem vállalod névvel magad, talán el kellett volna mondanod azt is, hogy MINDEN ESETBEN úgy szólítottam meg a fórumozókat, akik közül többen személyes jó ismerőseim, hogy ha veszik a fáradtságot és elolvassák a "művemet", szavazzanak rá belátásuk szerint.

Senkit sem próbáltam befolyásolni és kényszeríteni, nem is lehet, a Te eseted a legjobb példa erre.

Ennek a pályázatnak a célja pedig igenis az, hogy az iskolánkat reklámozzuk (kiírás + szabályzat olvasását is ajánlom) és ha a fórum olvasói körében (és nemcsak ez a fórum az, ahol felhívtam a pályázatomra a figyelmet) már sikerült ezt elérnem, a számomra ez a legnagyobb öröm.

Ugyanis én VALÓBAN szerettem és tisztelem az iskolámat, a mi napig is jó rá emlékezni, a pályázat lehetőségének pedig külön örültem, hiszen ezáltal, ha csak részben is, de másokkal is megismertethettem.
Jah nem is a 100000-re hajtasz...
ki nem? Aki mást állit hazudik .Én is a nyereményre hajtok és mindenki aki benevezett.
Judit : A Vidéki iskolák hangulata számomra otthonosabbak.
Nem kritizálok,de szívemhez közelebb áll a vidéki élet,
közepeset azért megérdemelsz.
Nem értem ennek a pályázatnak miért van ilyen magas pontszáma.Ennél sokkal jobbak vannak itt...Vagy mostmár a szavazóidat arra is buzdítod,hogy leszavazzák a többieket?Csak költői kérdés volt.Tudom a választ.:S
Végigolvastam az összes pályázatot. Nagyon sok jót találtam köztük. Mindenki kapott érdeme szerint 1-est, 2-est, 3-ast, 4.-est, 5-öst, Ez is ötös.
Két Eötvös suli a "legtöbbet olvasott"-ak között.
Ez a jobb. 5-ös.
Kedves Pályázók, Érdeklődők!

Örömmel látjuk az érdeklődést a pályázati anyag kapcsán, és mindenkit
szeretnénk ösztönözni a véleménynyilvánításra, hiszen egyrészt
mindenkinek jól esik a visszajelzés, másrészt mindenki szereti megosztani
véleményét másokkal.

Mindemellett arra kérünk Titeket, véleményeteket igyekezzetek olyan
formába önteni, amely építő jellegű, és mások számára nem sértő!

Köszönjük, és további sikeres pályázást / szavazást kívánunk!

Üdv,
Én életem csapata
öröm számomra a jó írások olvasása. 5.
További hasonló jó szórakozást (de jobbat semmiképpen nem!) kívánok annak, aki az éjszaka folyamán azon munkálkodott, hogy a tegnap esti 4,5-ös átlagomat mostanra letornássza 4,2-ig.
süti beállítások módosítása