HTML

Friss topikok

  • Éva Kálmánné Ligeti: András! Örülök, hogy így érzed :) Köszönöm :) leka Ligeti Éva (2016.11.24. 22:54) Magna Cum Laude , Szinezd újra, Keverd újra
  • miuska: Újra itt, és biztatlak a további alkotásokra. Gratulálok, nagyon tetszik. Üdv. Vajk. (2010.08.12. 08:28) PA DÖ DÖ- Szabó János
  • miuska: Nagyon tetszik kedves Helena, mint minden versed és dalszöveged. További szép dalszövegeket várunk! (2010.08.12. 08:24) Roy-Ádám: Trambulin
  • anyuci41: Sok sikert Enikő!:) (2010.08.11. 12:40) Elég volt!
  • ilike46: Nagyon köszönöm a kedves észrevételeiteket. Szeretettel: Helena (2010.08.07. 17:49) Tóth Gabi: Elég volt....

Legfrissebb hozzászólások

Címkék

a (26) ádám (5) álarc (6) álom (4) általános (7) angyal (3) átirat (6) attila (3) az (27) band (5) batsányi (3) batthyány (5) bemutatása (3) bgf (4) bkgsz (3) bohóc (3) boszorkány (3) budapest (6) buli (6) cum (21) dalszöveg (13) debrecen (3) diák (4) disco (12) disco in my head (18) (3) dunakanyar (3) elég (17) eleg volt (25) élet (4) életem (15) emlék (5) emlékek (3) én (35) eniskolam (182) én életem (8) erik (8) és (8) farsang (44) farsangi (9) főiskola (5) gabi (10) gimi (5) gimnázium (5) gyerekek (3) hangulat (3) head (8) in (7) iskola (29) iskolám (21) istván (3) jános (20) jelmez (18) jelmezem (4) (3) józsef (3) kecskeméti (3) királylány (4) külker (6) laude (20) legjobb (6) magna (24) meg (4) mese (6) my (7) nem (5) nyár (3) padödö (9) pályázat (3) pa dö dő (4) pa dö dö (5) roy (7) simon (3) sport (4) suli (9) sumo (7) szabó (17) szabo janos (29) szakközépiskola (3) székesfehérvár (3) szentes (3) szerelem (8) színezd (26) szinezd (3) szinezd ujra (50) szöveg (15) tanár (4) tánc (3) történet (3) tóth (8) trambulin (14) tündér (5) tuti (3) új (3) újra (35) vers (7) volt (17) zene (11) Címkefelhő

Farsangi hernyó

én-életem 2010.02.11. 23:00

80-as évek, vidéki alsó tagozat. És Én Farsangkor. A régi-jó-otthon-készült-jelmezek-kora. Semmi kölcsönzés, anyagiasság. Csak eredeti ötletek és kreativitás. Gyereké, édesanyáé. Krepp-papír, lametta, konfetti, klubdélután-zene, filces maszkok, jó hangulat. Imádom. A kérdés, már decemberben felmerült: Mi legyek, minek öltözzek be? Bölcs Bagoly lehetnék, kerek szemüvegem van. Két szárny, már kész is van. (Úgyis tudom, hogy a hátam mögött így hívnak.) Nem, túl egyszerű. Más kell. Kattognak a kerekek.Virágáruslány már voltam. Papírrózsákkal, piros pöttyös ruhában, kosárkával. A habos-babos királylányból, Piroskából, Hófehérkéből, tanárnőből, nem kérek. Lehetnék fiú tán, úgyis annak néznek: „Te a M. öccse vagy?” „Nem! A húga.” – válaszolom. Leszek inkább cowboy, matróz, erőemelő vagy varázsló. Valami semlegesnemű kellene…
Könyvlapozás, és az akkori környezetismeret könyvben megláttam a hernyót. Ez az! Ki gondol arra, hogy hernyó legyen? Zöld hernyó leszek. Potrohhal, végtagokkal, csáppal. Csápok ping-pong labdából, csáptartók szívószálból. Hajráffal tapadnak a hajamhoz. Arcom ijesztő zöldre festve. Rágó szájszervem körül zöld szőrök. Rajtam fekete tornaruha, alatta neonzöld harisnyanadrág-hernyótest. Hátamon vedlés előtti potrohszelvény-jelmez, ami létezik. Zöld kreppbe bújtatott ablak-köz-henger, szelvényekkel, szőrökkel. Felpróbálom, szemüveget leteszem, felveszem. A szemüvegem a hernyó pontszemei, nem oldalt, de jó így is. Szemüveges bagoly-hernyó.
Farsang napja, nagy pakkal indulok reggel. Terem feldíszítve, kedvem karneválos, szól a muzsika A sok Hófehérke, boszorkány, néger, focista után jövök én. Rögtön felismernek, kacagnak, teszek pár hernyós mászómozdulatot, és már dől mindenki a nevetéstől. Szavazás, díjkiosztás. Izgulok. Az Iskola-szelleme ledöntött a dobogóról, második lettem. Hernyóságomat csak a tornaruha alól kikandikáló rózsaszín atléta látványa rontotta el, amit a nagy izgalomban magamon felejtettem. És azután Bagoly-Hernyó becenévre hallgattam…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://en-eletem-verseny.blog.hu/api/trackback/id/tr301750886

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása