HTML

Friss topikok

  • Éva Kálmánné Ligeti: András! Örülök, hogy így érzed :) Köszönöm :) leka Ligeti Éva (2016.11.24. 22:54) Magna Cum Laude , Szinezd újra, Keverd újra
  • miuska: Újra itt, és biztatlak a további alkotásokra. Gratulálok, nagyon tetszik. Üdv. Vajk. (2010.08.12. 08:28) PA DÖ DÖ- Szabó János
  • miuska: Nagyon tetszik kedves Helena, mint minden versed és dalszöveged. További szép dalszövegeket várunk! (2010.08.12. 08:24) Roy-Ádám: Trambulin
  • anyuci41: Sok sikert Enikő!:) (2010.08.11. 12:40) Elég volt!
  • ilike46: Nagyon köszönöm a kedves észrevételeiteket. Szeretettel: Helena (2010.08.07. 17:49) Tóth Gabi: Elég volt....

Legfrissebb hozzászólások

Címkék

a (26) ádám (5) álarc (6) álom (4) általános (7) angyal (3) átirat (6) attila (3) az (27) band (5) batsányi (3) batthyány (5) bemutatása (3) bgf (4) bkgsz (3) bohóc (3) boszorkány (3) budapest (6) buli (6) cum (21) dalszöveg (13) debrecen (3) diák (4) disco (12) disco in my head (18) (3) dunakanyar (3) elég (17) eleg volt (25) élet (4) életem (15) emlék (5) emlékek (3) én (35) eniskolam (182) én életem (8) erik (8) és (8) farsang (44) farsangi (9) főiskola (5) gabi (10) gimi (5) gimnázium (5) gyerekek (3) hangulat (3) head (8) in (7) iskola (29) iskolám (21) istván (3) jános (20) jelmez (18) jelmezem (4) (3) józsef (3) kecskeméti (3) királylány (4) külker (6) laude (20) legjobb (6) magna (24) meg (4) mese (6) my (7) nem (5) nyár (3) padödö (9) pályázat (3) pa dö dő (4) pa dö dö (5) roy (7) simon (3) sport (4) suli (9) sumo (7) szabó (17) szabo janos (29) szakközépiskola (3) székesfehérvár (3) szentes (3) szerelem (8) szinezd (3) színezd (26) szinezd ujra (50) szöveg (15) tanár (4) tánc (3) történet (3) tóth (8) trambulin (14) tündér (5) tuti (3) új (3) újra (35) vers (7) volt (17) zene (11) Címkefelhő

Cowboy

én-életem 2010.03.02. 18:41

Cowboy vagy indián?
A kép persze homályos, akkoriban alig voltam kilenc, most már közelebb állok a negyvenhez, mint a harminchoz. De a fotó a kezemben – drága édesanyám előrelátásának hála – segít emlékezni.
Egérfogú, seszőke fiúcska áll a téglaépület erkélyén cowboy jelmezben, előtte műanyag katonák gondosan felállítgatva, kincstári rendben. Ez lennék én? Lehetetlen! Pedig ha a tükörbe nézek hasonló arc néz vissza rám, csak épp megritkult hajjal, ráncoktól barázdáltan.
A fiúcska fegyverövén két műanyag, ezüstfestésű hatlövetű, a fején karimás kalap a szélein felhajtva, ahogy egy vadnyugati hősnek dukál. Barna bőr mellény, fehér ing, és mintha még a nadrág száráról is rojtok csüngnének alá. A kezében hosszúpuska, valódi fém fegyveraggyal.
Ha a képre nézek, egy folyosó villan a szemem elé tele királykisasszonyokkal, indiánokkal, na meg az elmaradhatatlan amerikai tehenészlegényekkel. A legjobb barátom rohan előttem, fekete műhajában madártollak, az övében vékony faágból faragott kés. Hátranéz, nevet, aztán együtt szaladunk le a lépcsőn az üldözőink elől. Megmentettem a többi cowboytól…, hiába, ilyen a barátság.
Azóta sok idő eltelt. A folyosó jóval kisebbnek tűnik, amikor visszamegyek a régi iskolámba. A világ nagyot változott, és persze én is magasabb lettem azóta. Amikor belépek az épületbe mégis ismerős érzések járnak át. Az a megfoghatatlan illat, ami csak erre a helyre jellemző, emlékképek ezrei, némi bujkáló szorongás persze, és a sejtelem, hogy ami itt történt sok mindenben meghatározta az életemben. És nem csak az enyémet.
Itt tanultuk meg mi a barátság, egyesek, hogy mi a szerelem, vagy hogy milyen az amikor valaki, akihez szorosan kötődtünk eltűnik az életünkből.
Belőlük csak az emlékek maradnak, emlékek, amiket jó felidézni, emlékek, amelyek meghatároznak minket. Ebben segít a fotó, hogy tisztább legyen a kép.

A bejegyzés trackback címe:

https://en-eletem-verseny.blog.hu/api/trackback/id/tr991803518

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása