HTML

Friss topikok

  • Éva Kálmánné Ligeti: András! Örülök, hogy így érzed :) Köszönöm :) leka Ligeti Éva (2016.11.24. 22:54) Magna Cum Laude , Szinezd újra, Keverd újra
  • miuska: Újra itt, és biztatlak a további alkotásokra. Gratulálok, nagyon tetszik. Üdv. Vajk. (2010.08.12. 08:28) PA DÖ DÖ- Szabó János
  • miuska: Nagyon tetszik kedves Helena, mint minden versed és dalszöveged. További szép dalszövegeket várunk! (2010.08.12. 08:24) Roy-Ádám: Trambulin
  • anyuci41: Sok sikert Enikő!:) (2010.08.11. 12:40) Elég volt!
  • ilike46: Nagyon köszönöm a kedves észrevételeiteket. Szeretettel: Helena (2010.08.07. 17:49) Tóth Gabi: Elég volt....

Legfrissebb hozzászólások

Címkék

a (26) ádám (5) álarc (6) álom (4) általános (7) angyal (3) átirat (6) attila (3) az (27) band (5) batsányi (3) batthyány (5) bemutatása (3) bgf (4) bkgsz (3) bohóc (3) boszorkány (3) budapest (6) buli (6) cum (21) dalszöveg (13) debrecen (3) diák (4) disco (12) disco in my head (18) (3) dunakanyar (3) elég (17) eleg volt (25) élet (4) életem (15) emlék (5) emlékek (3) én (35) eniskolam (182) én életem (8) erik (8) és (8) farsang (44) farsangi (9) főiskola (5) gabi (10) gimi (5) gimnázium (5) gyerekek (3) hangulat (3) head (8) in (7) iskola (29) iskolám (21) istván (3) jános (20) jelmez (18) jelmezem (4) (3) józsef (3) kecskeméti (3) királylány (4) külker (6) laude (20) legjobb (6) magna (24) meg (4) mese (6) my (7) nem (5) nyár (3) padödö (9) pályázat (3) pa dö dő (4) pa dö dö (5) roy (7) simon (3) sport (4) suli (9) sumo (7) szabó (17) szabo janos (29) szakközépiskola (3) székesfehérvár (3) szentes (3) szerelem (8) szinezd (3) színezd (26) szinezd ujra (50) szöveg (15) tanár (4) tánc (3) történet (3) tóth (8) trambulin (14) tündér (5) tuti (3) új (3) újra (35) vers (7) volt (17) zene (11) Címkefelhő

Amikor lepereg...

én-életem 2009.12.01. 21:48

 Szól a rádió a kocsiban, a kedvenc dalom. Már nincs messze Mátyásföld, egy pirosnál elhúz mellettem a HÉV. Énekelek, izgatott vagyok. Ez meg mi? Mi történik? Úristen. Fáj. Sötétség.

Hol vagyok? Ez nem az autó. A szüleim átölelnek, úgy igazán. Mosoly, érzem a szeretetüket. A nővérem is néz, mint amikor egyszer elbúcsúztunk a nagy út előtt. A legmeghatóbb pillanat, amit valaha átéltem. Sírnék, de nincs rá időm, már el is tűntek. Más helyszín, más emberek, más pillantása és nevetése. És micsoda pillantás, egyszerre zavarbaejtő és jóleső. Hiányzik ez a pillantás és Ő is. Sosem felejtem el Őt. Ahogyan a következő képeket sem. Edzés, táncolunk, nyertünk. Mámoros pillanat. Tudtam, hogy ez már megvan, senki sem veheti el tőlem, tőlünk. Hadd táncoljak még, miért haladunk ilyen gyorsan? Hadd élvezzem ki ezeket a perceket!
A suliban vagyok. Kinyílik az ajtó, ott állnak a barátaim, fel van díszítve a terem és nagy a hangzavar. Gitár és ének. Az egyik legszebb szülinapom. Pezsgő, a kedvenc tortám és ölelések, vagy negyven. Minden olyan zajos, mégis barátságos. Érzem, mintha otthon lennék. Éles váltás, újra máshol vagyok, de az arcok ugyanazok. Mindenki olyan csinos, rajtam a kedvenc piros ruhám, táncolunk. Igen, ez csak a Gólyabál lehet. Mennyi pörgés, mennyi vidámság a levegőben, mindenki olyan boldog és felszabadult. Pont mint tavaly, amikor a suli melletti uszodában buliztunk. És mintha már érezném is a vizet az arcomon, csobbanás. Amikor a vízfelszínre érek, hirtelen a Balaton-parton találom magam. A „gyermekeim” a gólytáborból mind ott állnak körülöttem és fröcskölnek megállás nélkül. Jó volt csapveznek lenni, hiányzik a sok bugyuta ember és feladat. Bárcsak mégegyszer átélhetném.
Végre abbahagyták. Vagy én vagyok már megint máshol? Méghozzá a számítógép előtt. Igen, látom a Neptunt, sikerült minden vizsgám. Nem is rossz. Sőt, pazar! Végeztem ezzel a félévvel is. Szétárad bennem a büszkeség és az öröm. Megérte ennyit tanulni, talán nem is olyan rossz tantárgy ez a statisztika. Annyi lehetőségem van és bármit elérhetek. Látom magam előtt a tanárnő arcát. Na igen, megmondta, hogy több van bennem a kettesnél. Hálás vagyok.
És hirtelen miért beszélek németül? Már emlékszem. Ez AZ az állásinterjú. Megkérdezik, hol tanulok. Auf der Budapester Wirtschaftshochschule (naná, hogy Külker-gondoltam magamban). És akkor az a furcsa mosoly az osztrák nő piros ajkain. Azonnal tudtam, hogy enyém a munka. Újabb triumpf.
Sírok. De miért? Nem szoktam. Csak úgy záporoznak a könnyeim, ráadásul a suliban. És neki is mellettem. Búcsúzunk. Olyanoktól, akiket szeretünk. Nem mennek messzire, csak már nem lesznek velünk az iskolában nap mint nap. És tudjuk, nagy a vállunkon a felelősség. Olyan sok minden kavarog bennem, megfogadom, mindig segítek majd neki, hiszen egy célért harcolunk, egy diákszervben vagyunk, egy iskoláért küzdünk. Tudom, igazi barátnő, akivel mindig ott leszünk egymásnak. Ki ugrik rá a hátamra? Jajj, egy másik lökött csaj. Pörgünk, forgunk, nevetünk, már azt sem tudom, min. Nincs megállás. Zötyögünk a héven az Örs felé és nem gondolkozunk, minden olyan egyszerűnek tűnik. Szinte gyerekjáték az élet. Nevetek, nevetek, nevetek…
Most miért nem? Érzem, megbántottak. Nagyon. Talán annyira, mint még soha. Legszívesebben elbújnék örökre a világ elől, soha többet nem megyek be a suliba. Amikor már majdnem így döntök, valaki megvéd. Meglepetés és kis öröm. Számíthatok rá. És másokra is. Nem nevetnek ki, megfogják a kezem és megölelnek. Nem megy a pletyka, legalábbis nem rosszindulatú. Az élet kis csodája és a remény apró sugara. Talán mégsem gonosz a világ. Vagy csak a Külker nem az.
Még egy fénysugár. De ez más, mint az előző. Megint fáj. Nagyon. Főleg a lábam. Vajon véget ért az utazás? Kinyitom a szemem. Ott van a családom, a barátaim. Aggódó arcok. Nem, ez biztos nem az utazás vége. Inkább a kezdete. Nem tudom mi történt, nem tudom, mi bajom, de rendbe kell jönnöm. Várnak az emberek akikre számíthatok, az élmények, az élet, a Külker. 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://en-eletem-verseny.blog.hu/api/trackback/id/tr721567451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nagyon szép lett, katus!
Ildi köszi sztem is jó lett;)Az összes többi egy nagy szar viszont ezt én írtam szóval teccik csak merje bárki is lepontozni letiltatom az egész rendszerből.
Én inkább csöpögősnek érzem,lehet hogy soknak tetszik,de ez nem az iskoláról szól,inkább valami egyveleg,álom,igaz,kételkedem!becsukom a szemem,én is tudok repülni,bárhova de nem osztom meg mindenkivel,mikor mi pereg le,az akkor szokott amikor már nem tudunk róla messélni senkinek.Irkáljatok csak,de nem hatódok meg rajta,peregtesd tovább.hátha valaki beugrik neked.Ne bántódj meg,ez csak egy vélemény,nem ismerlek,ebből meg nem lehet megismerni,Nincs harag?Jók a megérzéseim, kicst már idősebb vagyok,jó hír viszont,az eszem a helyén van,és látok a sorok között.Bocs ha megsértettelek,nem szándékos.
Hello Szupapó nem szeretnék a korról beszélni egyébként már 40-es évem elején járok és ezt bemutatattam több Irodalommal foglalkozó ismerősőmnek is képzeld még Havas Henrik is látta és neki tetszett.Lehet az oldalán is megjelenteti.De köszi megértem a véleményed.És lécci ne pontozzátok le mert nem akarok veszíteni:S Jól jönne az a 100e ft mert a fiam szeretne most egy PS3-at és nincs pénzünk rá:S
nem akarlak megbántani, de a pénzt azért fogod kapni, mert azt hazudtad, hogy a tiéd a cikk? már ha csak abból is indulok ki, hogy a cikk írója ismer (mármint engem), így tudja, hogy kimondottan utálom, ha ildinek hívnak. ez NEM a te szöveged!
Kedves FáyA! Köszönöm szépen a hozzászólásaidat, nagyon jót mulattam. Ugyanakkor nem volt rá szükségem, hogy válaszolj helyettem. Márcsak azért sem, mert merőben eltér a véleményem a tiédtől. Nem hiszem, hogy a többiek munkája "szar". De ez a verseny nem is erről szól. Ezenkívül a pontozás egy szubjektív dolog, ha valakinek nem tetszik, ne adjon rá 5 pontot, ez elég evidens. Nem ismerem Havas Henriket és nem mutattam meg irodalommal foglalkozó ismerősöknek az írásomat. Egyébként valóban a Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Karának hallgatója vagyok és nincsen gyermekem. A pénz persze kéne, amit nem mellesleg a diákszervezetemnek gyűjtök, hogy tovább fejlődjünk és ezzel segítsünk a többi hallgatónak. Kérlek, ne irogass mások nevében! Ez elég primitiv dolog, és ahogy már említettem, ez a pályázat NEM erről szól.
Szupapó: egyáltalán nem bántottál meg, ez is egy vélemény, amit természetesen tiszteletben tartok. Én is tudom, hogy ez egy nagyon önző iromány lett, egyszerűen csak kiírtam magamból a gondolataimat és élményeimet. Már többen mondták, hogy elég csöpögősen írok, de legalább van hova fejlődni =)
Köszönöm, hogy elolvastátok és sok sikert mindenkinek a finisben!
Katus
Én már úgy szeretném tudni, hogy itt igazából ki kicsoda, de ha nem tudom meg az sem baj, ötöst azért adok! :-)
@Katuskol: Ahányan vagyunk ,annyi félék,nem kell megbántódni szerintem sem,nekem tetszik,annak ellenére,hogy kissé tényleg nyafi-nyafi,de te ilyen típusú vagy,amit írtál,szépen megfogalmaztad,tudom,mikor az embert elönti az ihlet,képtelen abbahagyni.Én megadtam amagam ,pontját,jeles,de megyek tovább,mert,mindet megnézem elolvasom,ámbár azt sem tudom ki számolja meg,hányszor áll meg valaki,valamit,konkrétan olvasni,megáll és néz ki a fejéből,a kommenteket kell tán számolni,nem tudom,de ha ez is le van zsírozva!!!!?????Gratuléshön!!!!!!!!!!!
Kösszi Katuskol hogy írtál!Meglepően türelmes személyiség vagy.Egyébként nem akarok senkit megbántani a hozzászólásaimmal csupán azt keresem aki ezeket az iskolabemutató szövegeket írta.De nem pontosan a nevét hanem azt aki az a személyiség stb...hogy lássam,hogy tényleg ő írta e.Továbbá én csak a számomra 5-ösnek ítélt szövegek alá teszek megjegyzést (tehát vedd bóknak) a 4,3,2,1-es szövegek nem izgatnak.Egyébként egy Budapesti Gimnáziumba tanítok történelmet és irodalmat nem nagyon kedvelnek mert megmondó ember vagyok mkinek mindent a szemébe mondok.De így jobban megismerem őket nekem ez a taktikám.Azért írtam ezt le mert te bemutatkoztál és leszerepeltél elég jól!Az 5-öst már megadtam Gratulálok.Sok Sikert!

u.i.:Jó lenne megismerni jobban téged.
..ez elég abszurd módja a ismerkedésnek/megismerésnek, hogy a nevében írsz, úgy adod ki magad..na de nem erről szól ez az oldal, nem kioktatni jöttem, de nem tudtam szó nélkül hagyni.
---
Katus még mindig jó a cikked! már csak azért is, mert rengeteg élményt felidéz és felkavar...ismerős... this is külker! :);)
... annak ellenére, hogy valóban nem erről szól a dolog,Zsupsszal egyetértve én sem tudom szó nélkül hagyni. Az, hogy valaki másnak adja ki magát, a saját személyiségének a hiányát, és önbizalomhiányt mutat, mellesleg, ha valóban tanár vagy, ráadásul egy főiskolán, akkor sajnálom, hogy ilyenekre pazarlod az idődet, és kétlem,hogy a tanítványaidra jó hatással lennél ezzel a "taktikával". Netán helyettük írod meg a vizsgát, hogy megismerd őket???nem hiszem...

A feladat az volt, hogy bemutassuk az iskolánkat, miért szeretjük, azt hiszem ez teljes mértékben sikerült!!!
Kedves Sz.Rita nem hiszem hogy hiányozna a személyiségem mert arról én tudnék!Az önbizalomhiányról nem is beszélve.És igen tanár vagyok..ha nem hiszed akkor nem hiszed amúgy sem arról szól a verseny hogy megtudd hogy én Kiss Béla vagyok Szegedről...a munkahelyemet és a szabad időmet eddig sikerült kettéválasztanom de ha te ugy gondolod hogy rosszul tettem akkor szólj!A Diákjaimat az életre is megpróbálom oktatni nem csak az anyagra...az élet szar és rövid..nekem ez a harmadik munkahelyem csupán azért mert kiálltam a diákjaim mellé mikor az Oktatási miniszter egy csomó baromságot kitalált..a volt diákjaim jövőbeli elhelyezkedését tekintve a diákjaim több mint 95%-a sikeresen el tudott helyezkedni a taktikáim jelentős mértékben segítik őket a szinten tartás végett!Ebben nem akarok vitázni,mert ha jobban belegondolsz te is így gondolod.Egyébként neked nem kell tudni ki vagyok...aki engem érdekel és megpróbálok velük kapcsolatot teremteni(állás miatt)akkor azokkal tárgyalok.De nem hiszem hogy te elérnéd azt a lécet amit én tartok.További szép napot olvasgatást zsűrizgetést...
Kedves Pályázatíró!

Nem ismerlek Téged, de nekem tetszett amit írtál, 5-öst is kaptál tőlem!!
Sajnálom, hogy most a Te írásodnál éli ki valaki a nem idevaló hajlamait az én írásom kommentjei közé is kerültek hasonló emberkék beszólásai régebben
Nem kell foglalkozni vele, ha kielégül, talán abbahagyja.

Ha valóban tanár, akkor sürgősen el kellene végeznie még egy pár iskolát ahhoz, hogy a diákjait ne a sajátjáéhoz hasonló stílusra és helyesírásra oktassa.

Bár egyáltalán nem hiszem, hogy igaz, amit ír (a többi pályamunkánál szétszórt írásai sem ezt igazolják,de nem is érdekel persze, mert az ilyenek emberek megváltoztatása nem az én dolgom, ez már orvosi eset.
Kedves eszjudit sajnálom hogy gyötör az idegbetegség és az emberek meg nem értése.A hiba benned van és abba hogy lefeküdtél egy cigány emberrel és szültél neki 6 cigánygyereket tiszta szívből sajnálom hogy ezt leírtam és elárultam hogy ki is vagy te és sajnálom hogy a fiaid megloptak.Az írásod egyszerűen szar gondolom ez azért van mert anyád mikor szült fejberúgtak.Sajnálom az életed biztos emo-s vagy és légy öngyilkos ha gondolod vagy dugjál fel a pinádba egy jókora szarvasmarha...-ot a HIBA BENNED VAN!(Amilyen formában írtál rólam olyan formában írok rólad)További jó szülést!Jah és nézz már magadra milyen ronda vagy...lötyedt testeddel elijeszted az embereket...
Kedves eszjudit!

Sajnálom hogy ilyen bunkó voltam.Minden egyes szavamat és mondatomat megbántam.Bocsáss meg kérlek.Tudom meg van a véleményed nem így kelett ovlna válaszolnom.És szeretném kijavítani a válaszomat ha megengednéd:

Kedves eszjudit!
Köszi, hogy írtál.Meg lehet a véleményed viszont azt is vedd számításba, hogy nem ismersz.Nem vagyok agybeteg és nem kell orvoshoz se járnom...csupán a düh fog el hiszen eddig tagadtam de bevallom van egy pályázatom és zavar hogy mindenki írta hogy ilyen jó olyan jó erre meg 1,2ponton áll:SRettentő hogy az emberek miért rontják el másnak a pontjait.Ez dühített.Ha nem gond nem fedem fel melyik az én szövegem bár az 1,2-es pont alapján könnyen rákereshetsz.a helyesírsáommal pedig csupán annyi a probléma hogy 1 hónapja van számítógépem és elég nehezen megy a gépelés.Természetesen, hogy tanár vagyok teljes mértékben igaz.Egy iskola alapításával foglalkozok már minden papír meg van csupán az állásokat kéne betölteni erre keresek megfelelő embereket.A dühös meg bunkó személyiségem pedig a pénz miatt van.Értsd meg.hello
süti beállítások módosítása