HTML

Friss topikok

  • Éva Kálmánné Ligeti: András! Örülök, hogy így érzed :) Köszönöm :) leka Ligeti Éva (2016.11.24. 22:54) Magna Cum Laude , Szinezd újra, Keverd újra
  • miuska: Újra itt, és biztatlak a további alkotásokra. Gratulálok, nagyon tetszik. Üdv. Vajk. (2010.08.12. 08:28) PA DÖ DÖ- Szabó János
  • miuska: Nagyon tetszik kedves Helena, mint minden versed és dalszöveged. További szép dalszövegeket várunk! (2010.08.12. 08:24) Roy-Ádám: Trambulin
  • anyuci41: Sok sikert Enikő!:) (2010.08.11. 12:40) Elég volt!
  • ilike46: Nagyon köszönöm a kedves észrevételeiteket. Szeretettel: Helena (2010.08.07. 17:49) Tóth Gabi: Elég volt....

Legfrissebb hozzászólások

Címkék

a (26) ádám (5) álarc (6) álom (4) általános (7) angyal (3) átirat (6) attila (3) az (27) band (5) batsányi (3) batthyány (5) bemutatása (3) bgf (4) bkgsz (3) bohóc (3) boszorkány (3) budapest (6) buli (6) cum (21) dalszöveg (13) debrecen (3) diák (4) disco (12) disco in my head (18) (3) dunakanyar (3) elég (17) eleg volt (25) élet (4) életem (15) emlék (5) emlékek (3) én (35) eniskolam (182) én életem (8) erik (8) és (8) farsang (44) farsangi (9) főiskola (5) gabi (10) gimi (5) gimnázium (5) gyerekek (3) hangulat (3) head (8) in (7) iskola (29) iskolám (21) istván (3) jános (20) jelmez (18) jelmezem (4) (3) józsef (3) kecskeméti (3) királylány (4) külker (6) laude (20) legjobb (6) magna (24) meg (4) mese (6) my (7) nem (5) nyár (3) padödö (9) pályázat (3) pa dö dő (4) pa dö dö (5) roy (7) simon (3) sport (4) suli (9) sumo (7) szabó (17) szabo janos (29) szakközépiskola (3) székesfehérvár (3) szentes (3) szerelem (8) színezd (26) szinezd (3) szinezd ujra (50) szöveg (15) tanár (4) tánc (3) történet (3) tóth (8) trambulin (14) tündér (5) tuti (3) új (3) újra (35) vers (7) volt (17) zene (11) Címkefelhő

Az Én ISKOLÁM!

én-életem 2009.10.27. 09:00

Az én régi iskolám és kórus

Gondoltam, én is leírom erre a kedves, megható pályázatra, milyen volt az én régi iskolám. Milyen szép napok voltak azok! Vagy az idő az, ami mindent megszépít? Pedig megvan már vagy ötven éve is, hogy ott énekeltem együtt a többiekkel. És bizony, én még gyalogoltam napi öt kilométert télvíz idején, csak hogy együtt lehessünk a kis diáktársaimmal a próbákon.

A mai fiatalok nem is sejtik, hogy miről maradnak le, amikor iskola után mennek jobbra, balra, mindenfelé. No, nem mintha, azt kívánnám nekik, hogy nélkülözzenek, ázzanak, fázzanak. Nekünk valóban nagyon kemény életünk volt. De ott volt nekünk a kórus, és ez mindent feledtetett velünk. Az összes bánat elszállt, amikor dalra fakadtunk! Alig tizenöten voltunk, az áldott emlékű, csodálatos Gizi néni volt a mi karmesterünk. És mennyi mindent tudtunk énekelni! És hogyan! Még maga Bárdos Lajos is látott bennünket…. És nem csak a próbákon énekeltünk. Volt ott dal, mindig, ha kellett, ha nem. Gyakorta össze-összejártunk iskolaidőn túl is. Emlékszem, Ilonka barátnőm mindig azt mondta, nincs olyan rossz, amit ne felejtene el, ha énekelhet. A legszebb emlékem, mikor egyszer a nap végén nagy vihar kerekedett, és mi lányok a legtöbben igen félősek lévén szinte a sírással küszködtünk. Nem mertünk elindulni az iskolából hazafelé. Ilonka azt mondta, énekeljünk. Mit volt mi tenni, énekeltünk. Nem volt más választás. Vagy remegünk, vagy énekelünk. A Mátrai képekből énekeltünk, Kodálytól. Csak úgy szállt az a dal az ég felé. És egyből elszállt a félelem is, amit éreztünk. Mikor elállt a félelmetes, ronda zivatar, megkönnyebbülten, és megnyugodva indultunk utunkra, ki-ki hazafelé, és még magunkban is vidáman dúdoltuk a kedves, drága népdalokat. Hát ez én legkedvesebb történetem, ami eszembe jutott az iskolámról. Ilyen volt ez. Összetartottunk, mindig.

Remélem, lesz ilyen élménye minden mai iskolásnak is, mint nekünk volt az iskolai kórus. Igaz, az épületet lebontották, úgy tíz, tizenöt éve, de ez mit sem változtat érzéseimen. Mindenkinek a legjobbakat kívánom.

A bejegyzés trackback címe:

https://en-eletem-verseny.blog.hu/api/trackback/id/tr951467451

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása