HTML

Friss topikok

  • Éva Kálmánné Ligeti: András! Örülök, hogy így érzed :) Köszönöm :) leka Ligeti Éva (2016.11.24. 22:54) Magna Cum Laude , Szinezd újra, Keverd újra
  • miuska: Újra itt, és biztatlak a további alkotásokra. Gratulálok, nagyon tetszik. Üdv. Vajk. (2010.08.12. 08:28) PA DÖ DÖ- Szabó János
  • miuska: Nagyon tetszik kedves Helena, mint minden versed és dalszöveged. További szép dalszövegeket várunk! (2010.08.12. 08:24) Roy-Ádám: Trambulin
  • anyuci41: Sok sikert Enikő!:) (2010.08.11. 12:40) Elég volt!
  • ilike46: Nagyon köszönöm a kedves észrevételeiteket. Szeretettel: Helena (2010.08.07. 17:49) Tóth Gabi: Elég volt....

Legfrissebb hozzászólások

Címkék

a (26) ádám (5) álarc (6) álom (4) általános (7) angyal (3) átirat (6) attila (3) az (27) band (5) batsányi (3) batthyány (5) bemutatása (3) bgf (4) bkgsz (3) bohóc (3) boszorkány (3) budapest (6) buli (6) cum (21) dalszöveg (13) debrecen (3) diák (4) disco (12) disco in my head (18) (3) dunakanyar (3) elég (17) eleg volt (25) élet (4) életem (15) emlék (5) emlékek (3) én (35) eniskolam (182) én életem (8) erik (8) és (8) farsang (44) farsangi (9) főiskola (5) gabi (10) gimi (5) gimnázium (5) gyerekek (3) hangulat (3) head (8) in (7) iskola (29) iskolám (21) istván (3) jános (20) jelmez (18) jelmezem (4) (3) józsef (3) kecskeméti (3) királylány (4) külker (6) laude (20) legjobb (6) magna (24) meg (4) mese (6) my (7) nem (5) nyár (3) padödö (9) pályázat (3) pa dö dő (4) pa dö dö (5) roy (7) simon (3) sport (4) suli (9) sumo (7) szabó (17) szabo janos (29) szakközépiskola (3) székesfehérvár (3) szentes (3) szerelem (8) szinezd (3) színezd (26) szinezd ujra (50) szöveg (15) tanár (4) tánc (3) történet (3) tóth (8) trambulin (14) tündér (5) tuti (3) új (3) újra (35) vers (7) volt (17) zene (11) Címkefelhő

Az én életem – az én farsangi jelmezem

én-életem 2010.03.03. 22:08

Gyermekkorom legszebb emlékei a nagymamámhoz kötődnek. Három éves koromban kerültem hozzá, mikor a GYES lejárta után édesanyám visszament dolgozni. Öt éves múltam, mikor kötelezően óvodába írattak. Nem szerettem óvodába járni, minden reggel az ajtófélfába kapaszkodtam, mikor be akartak vinni a csoportszobába, sírtam, toporzékoltam. Az óvó nénik sem szerettek, egyszer véletlenül el is hagytak az óvoda kertjében, miközben a többieket elvitték a közeli várban tartott előadásra. De mindenért kárpótolt a nagymamám szeretete, a kis ház, ahol éltünk, és a kert. A babáim arcát virágporral színeztem, a szájukat meggyel festettem ki. Volt cicám, nyuszim, játszótársaim a katicabogarak, csigák, és a pillangók voltak. Órákig el tudtam nézni a szúnyoglárvákat, amint fejjel lefelé cikáznak az udvarunkon álló, hatalmas vaskád esővízében, és nem cseréltem volna egyik nővéremmel sem, akik az összkomfortos bérházi lakásunkban éltek.
A Télapó érkezése után a Farsang volt az óvodában a következő ünnep, amit mindenki várt. Elképzeltem, hogy tündér leszek, tavasztündér, vagy királylány, hosszú, selyemszoknyában, fejemen aranyszín koronával, csillogó álarcban. Édesanyám akkoriban a Miskolci Tejgyárban dolgozott, és egyik nap a könnyű selyemanyag helyett, amit megálmodtam ruhámnak, több méternyit hozott abból a nejlonból, amiből a tejeszacskót szabták a gyárban. Hozzám pászította, méretre vágta, és leült a régi orosz varrógéphez. Felberregett a gép, a tű szaporán szaladt a „tej” felirattal sűrűn nyomott nejlonon, s már kész is volt a jelmezem. Nem sírtam, nem toporzékoltam, beletörődtem édesanyám akaratába. Egyetlen egy évet jártam óvodába, egyetlen egy napon lehettem volna más, mint aki voltam, de nem így történt. Más kislányok lettek pillangók, tündérek, királykisasszonyok.
Amint szabad volt átöltözni, szaladtam az ovis zsákomhoz, és kihalásztam a kantáros, bő szoknyám. Felvettem, s pörögtem, forogtam, képzeletben én is királylány voltam.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://en-eletem-verseny.blog.hu/api/trackback/id/tr451807138

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása