HTML

Friss topikok

  • Éva Kálmánné Ligeti: András! Örülök, hogy így érzed :) Köszönöm :) leka Ligeti Éva (2016.11.24. 22:54) Magna Cum Laude , Szinezd újra, Keverd újra
  • miuska: Újra itt, és biztatlak a további alkotásokra. Gratulálok, nagyon tetszik. Üdv. Vajk. (2010.08.12. 08:28) PA DÖ DÖ- Szabó János
  • miuska: Nagyon tetszik kedves Helena, mint minden versed és dalszöveged. További szép dalszövegeket várunk! (2010.08.12. 08:24) Roy-Ádám: Trambulin
  • anyuci41: Sok sikert Enikő!:) (2010.08.11. 12:40) Elég volt!
  • ilike46: Nagyon köszönöm a kedves észrevételeiteket. Szeretettel: Helena (2010.08.07. 17:49) Tóth Gabi: Elég volt....

Legfrissebb hozzászólások

Címkék

a (26) ádám (5) álarc (6) álom (4) általános (7) angyal (3) átirat (6) attila (3) az (27) band (5) batsányi (3) batthyány (5) bemutatása (3) bgf (4) bkgsz (3) bohóc (3) boszorkány (3) budapest (6) buli (6) cum (21) dalszöveg (13) debrecen (3) diák (4) disco (12) disco in my head (18) (3) dunakanyar (3) elég (17) eleg volt (25) élet (4) életem (15) emlék (5) emlékek (3) én (35) eniskolam (182) én életem (8) erik (8) és (8) farsang (44) farsangi (9) főiskola (5) gabi (10) gimi (5) gimnázium (5) gyerekek (3) hangulat (3) head (8) in (7) iskola (29) iskolám (21) istván (3) jános (20) jelmez (18) jelmezem (4) (3) józsef (3) kecskeméti (3) királylány (4) külker (6) laude (20) legjobb (6) magna (24) meg (4) mese (6) my (7) nem (5) nyár (3) padödö (9) pályázat (3) pa dö dö (5) pa dö dő (4) roy (7) simon (3) sport (4) suli (9) sumo (7) szabó (17) szabo janos (29) szakközépiskola (3) székesfehérvár (3) szentes (3) szerelem (8) szinezd (3) színezd (26) szinezd ujra (50) szöveg (15) tanár (4) tánc (3) történet (3) tóth (8) trambulin (14) tündér (5) tuti (3) új (3) újra (35) vers (7) volt (17) zene (11) Címkefelhő

Veszett már több is Mohácsnál

én-életem 2010.02.18. 19:06

Hófúvás ide, járhatatlan utak oda, idén ellátogattunk Mohácsra, a busójárásra. Szívélyes vendéglátónk meleg köszöntőszavai, s a pálinka, amellyel fogadott, mondhatni perceken belül karneváli hangulatba hozott bennünket, pedig még csak farsang előestje volt. Kezünkben programfüzet, „busójárás vendéglőről vendéglőre”, ereinkben a pálinka melege, mi kellhet még, hogy az ember busólesre induljon? Lestük is őket! „Csak a kolomp után, mindig a kolomp után!” – kiáltottak oda készségesen a járókelők, amint toporogni láttak, s mi hegyeztük is a fülünket, rendületlenül róva az utcákat. A helybeliek cinkos mosolyának, vidám integetésének, gyomrunkban a kíváncsi bizsergésnek, a forralt bor fűszeres illatának, ennek az egész izgatott busóvárásnak volt valami különös varázsa. Végre kolompolás! Rohantunk a hang felé, ahogy mások is, és nemsoká megláttunk egy csapat fehér bundás, fekete maszkos alakot kampós botokkal, ahogy kolompolva, hatalmas kereplőket rázva betérnek valahová. Utánuk! Mint a kíváncsi gyerekek, úgy robbantunk be a borozóba. A busók épp akkor vették le a maszkot, és a hatalmas, fehér bundából nevető arcú fiatalemberek bukkantak elő. A pultnál fröccsel kínálták őket, majd a vendégek asztalaihoz telepedtek. Hozzánk is. Megtudtuk, hogy busónak lenni nagy tisztesség, amely apáról fiúra száll, s ha lett is volna kételyünk, büszkén ragyogó tekintetük azonnal elnyomta volna. Nem maradtak sokáig, indultak tovább, farsangi hangulatot vinni a következő helyre. Felkerültek a maszkok, megszólaltak a kereplők, kolompok, de mielőtt még távoztak, a terem közepén összeölelkezve kólót jártak. Nem akartuk elereszteni a farsangi varázst, egész este jártunk a busók után. Lassanként egy csapat kísérte őket. Közben sűrű pelyhekben hullani kezdett a hó, ropogott a talpunk alatt, ahogy követtük a kolompszót. Fejemre akartam teríteni a sálamat, és ekkor vettem észre, hogy ottfelejthettem valahol. Sebaj! – legyintettünk vidáman - Veszett már több is Mohácsnál!
 

A bejegyzés trackback címe:

https://en-eletem-verseny.blog.hu/api/trackback/id/tr121771294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az írás igazán kedvcsináló a busójáráshoz! Jövőre, ha tehetem, biztos el fogok utazni én is -még a hófúvás ellenére is- és megnézem a vidám busók téltemető farsangját.
Én sajnos még nem jutottam el Mohácsra, csak a TV-ben láthattam, hogy mennyire hangulatos, hangos. Jó bulinak tűnik.
Már voltam busójáráson, és az írás nagyon jól visszaadja az ottani hangulatot. Most, hogy ezt olvastam, kicsit újra ott éreztem magam. Tetszett!
Nagyon hangulatos írás. Kedvcsináló egy busójárási kiránduláshoz! Tetszett! Gratulálok!
A mű figyelem felkeltő!Az egyedülálló hangulat nekem is megérne egy sálat jövőre.
Remek tanítási mű a savanyúan élőknek. Carpe diem!
Gratulálok, nagyon tetszett!
Gratulálok ehhez a remek műhöz mostantól énis vágyok Mohácsra!:)
Aki járt márt Mohácson a busójárás idején, annak remekül visszaadta az írás az esemény hangulatát. Aki pedig még nem vett részt benne, annak remek kedvcsináló! Gratulálok a műhöz, nagyon tetszett!
Tök jó lehet! Jövőre tuti elmegyek, még ha egy sálamba kerül is! :)
süti beállítások módosítása