HTML

Friss topikok

  • Éva Kálmánné Ligeti: András! Örülök, hogy így érzed :) Köszönöm :) leka Ligeti Éva (2016.11.24. 22:54) Magna Cum Laude , Szinezd újra, Keverd újra
  • miuska: Újra itt, és biztatlak a további alkotásokra. Gratulálok, nagyon tetszik. Üdv. Vajk. (2010.08.12. 08:28) PA DÖ DÖ- Szabó János
  • miuska: Nagyon tetszik kedves Helena, mint minden versed és dalszöveged. További szép dalszövegeket várunk! (2010.08.12. 08:24) Roy-Ádám: Trambulin
  • anyuci41: Sok sikert Enikő!:) (2010.08.11. 12:40) Elég volt!
  • ilike46: Nagyon köszönöm a kedves észrevételeiteket. Szeretettel: Helena (2010.08.07. 17:49) Tóth Gabi: Elég volt....

Legfrissebb hozzászólások

Címkék

a (26) ádám (5) álarc (6) álom (4) általános (7) angyal (3) átirat (6) attila (3) az (27) band (5) batsányi (3) batthyány (5) bemutatása (3) bgf (4) bkgsz (3) bohóc (3) boszorkány (3) budapest (6) buli (6) cum (21) dalszöveg (13) debrecen (3) diák (4) disco (12) disco in my head (18) (3) dunakanyar (3) elég (17) eleg volt (25) élet (4) életem (15) emlék (5) emlékek (3) én (35) eniskolam (182) én életem (8) erik (8) és (8) farsang (44) farsangi (9) főiskola (5) gabi (10) gimi (5) gimnázium (5) gyerekek (3) hangulat (3) head (8) in (7) iskola (29) iskolám (21) istván (3) jános (20) jelmez (18) jelmezem (4) (3) józsef (3) kecskeméti (3) királylány (4) külker (6) laude (20) legjobb (6) magna (24) meg (4) mese (6) my (7) nem (5) nyár (3) padödö (9) pályázat (3) pa dö dő (4) pa dö dö (5) roy (7) simon (3) sport (4) suli (9) sumo (7) szabó (17) szabo janos (29) szakközépiskola (3) székesfehérvár (3) szentes (3) szerelem (8) szinezd (3) színezd (26) szinezd ujra (50) szöveg (15) tanár (4) tánc (3) történet (3) tóth (8) trambulin (14) tündér (5) tuti (3) új (3) újra (35) vers (7) volt (17) zene (11) Címkefelhő

Édesen keserű

én-életem 2010.03.08. 20:10

 Immár 50 év telt el azóta, de még ma isolyan elevenen él bennem az emlék, mintha tegnap lett volna!

Négyen voltunk testvérek. Mivel édesapám volt az egyetlen kereső a családban, így nem mindig tudták nekünk megvenni azt, amit szerettek volna. Az anyagiak hiányát azonban mindig pótolták nekünk leleményességükkel, ügyes kezük munkájával. Így történt ez 1961 februárjában is, amikor az első iskolai farsang közeledett. nagyon szerettem volna valamilyen jelmezbe öltözni. Mindig ott ugráltam édesanyám körül, és kérdezgettem:

-Milyen jelmezem lesz?

Találgattuk is, mi állna jól nekem. Én persze csak királylány, vagy hercegnő szerettem volna lenni. Édesanyám igyekezett meggyőzni, hogy ne akarjak királylány lenni, mert az nem is annyira ötletes, és biztosan sokan leszenk majd olyan jelmezben. Ma már tudom, hogy szegény biztos arra gondolt, hogy nem lesz pénze a drága anyagra, és a díszes gyöngyökre, koronára.

- Olyan szép pattogatott kukoricát csinálok belőled, hogy mindenki azt fogja csodálni!- szólalt meg, mikor már sírásra görbült a szám, hogy nekem nem lesz jelmezem. Az ő fejében már élt az elképzelés, hogyan tudja majd megcsinálni.

Nagy nehezen tudtam csak elaludni az izgalomtól. Hajnal felé arra ébredtem, hogy egy vékony fénycsík a szemembe világít. Láttam, hogy édesanyám a varrógépnél ül , és gyorsan mozognak az ujjai. Reggel vettem csak észre, hogy a saját fekete ruháját bontotta szét. Abból varrt nekem csodálatos kis fodros ruhát. A szomszédból kerített pattogatott kukoricát, és szemenként varrta tele a kis feket ruhát. Én persze minden szem után fel akartam próbálni. Gyönyörű lett! Másnak is nagyon tetszett, mert én nyertem a jelmezversenyt.

Ilyenkor farsang idején arra gondolok, de jó lenne megsimogatni a dolgos kezét, amivel szemenként varrta a pattogatott kukoricát.

Sajnos 1986 óta csak a lelkemmel és a szívemmel simogathatom.

A bejegyzés trackback címe:

https://en-eletem-verseny.blog.hu/api/trackback/id/tr141822191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nagyon megható történet, nagyon találó címmel. Én is éltem át hasonlót. Gratulálok az egyszerű, de annál hatásosabb íráshoz!
Nagyon tetszik a történet, mert én is hasonló korosztály vagyok.Emlékszem, akkor még nem is lehetett készen kapni a jelmezeket, és sokunknak hasonlóan készítették el a szülők a jelmezt.
Igen! Nem biztos, hogy mindig a drágán vásárolt dolgokkal szerezzük a legnagyobb örömet szeretteinknek.Gratulálok!
Gratulálok! Szeretem ezeket a régi,kicsit megható történeteket.
Nagyon édes történet, megkönnyeztem, pedig nem vagyok sírós fajta! Gratulálok
Kedves és elgondolkodtató. Jó volt olvasni. :)
Jövőre én is pattogatott kukorica szeretnék lenni! Azt most már könnyebb is elkészíteni!
Jövőre én is pattogatott kukorica szeretnék lenni! Azt most már könnyebb elkészíteni!
Szeretek régi történeteket olvasni. Ez különösen tetszik!
Gratulálok! Jó lenne minél több hasonló történetet olvasni!
Én azt hiszem, még emlékszem is rád. A kezedben még egy kis kosár is volt, és abból szórtad a kukoricát, mi meg kapkodtuk el. Örülök, hogy megírtad!
Tetszik az írás! Igen, az én szüleim is sokszor találták ki, hogyan lehetne kicsi pénzből mindent úgy megoldani, hogy mi semmiben ne szenvedjünk hiányt.
örülök hogy olvastam gratulálok!
süti beállítások módosítása